راهنمای کامل خرید لوازم نقاشی

فروشگاه هنری هنرکده سینا بزرگترین فروشگاه آنلاین فروش لوازم طراحی و نقاشی با بهترین قیمت لوازم نقاشی ، بهترین برند لوازم نقاشی و بهترین کیفیت لوازم نقاشی در اصفهان است ، شما میتوانید برای خرید یا آشنایی با لوازم نقاشی حرفه ایی از طریق راه های ارتباطی روبرو با ما درتماس باشید و از مشاوره تخصصی رایگان ما بهره مند شوید .

خرید لوازم نقاشی برای کسانی که میخواهند در زمینه های گوناگون این هنر قدم بگذارند یک مساله مهم است. با توجه به زمینه کاری هنرمند لیست لوازم او می تواند متفاوت باشد. همانطور که میدانید نقاشی یکی از زمینه‌های پرطرفدار و جذاب برای بسیاری از اشخاص است و علاقه‌مندان بسیاری دارد. برای علاقه مندان حضور در دوره های آموزشی می تواند اولین قدم باشد. اما برای شروع این هنر باید لوازم نقاشی مناسب را انتخاب کنید.

انتخاب وسایل نقاشی مناسب به دو عامل مهم بستگی دارد. یک این که شما در چه سطحی هستید و دوم اینکه بودجه خرید شما چه میزان است؟

لوازم نقاشی مورد نیاز در شروع کار

در شروع کار در هر دوره ای که باشید، استاد دوره ، لیست کاملی از لوازم مورد نیاز را به شما می دهد. این لیست با توجه به سطح و نوع نقاشی متفاوت است. به طور مثال در دوره های طراحی وسایلی همچون: مداد طراحی ، پاک کن، کاغذ طراحی ، تخته شاسی و …. مورد نیاز است.

برای طراحی سیاه قلم، مداد خمیری و اتودی ، محو کن و … مورد نیاز است. و به همین صورت برای هر تکنیک لیست متفاوت است. هرچند بعضی از موارد در رشته ها مشترک هستند اما هر تکنیک ابزار خود را لازم دارد. از تکنیک‌های نقاشی می توان به رنگ و روغن، آبرنگ، مداد رنگی، سیاه‌قلم، پاستل و گواش اشاره کرد.

وسایل مورد نیاز برای طراحی چهره

برای طراحی چهره‌ هنرجو به 16 وسیله طراحی نیاز دارد:

کاتر، پالت تخم مرغی، قلم مو، چسب کاغذی، کاغذ پوستی، پاک‌کن، مداد طراحی، مداد کنته، پنبه، محو کن، تراش، کف دریا سمباده، مقوای طراحی، زغال طراحی، پودر زغال و تخته شاسی.

برخی از این لوازم نقاشی در تکنیک طراحی چهره اهمیت بیشتری نسبت به بقیه دارند از جمله: مقوا، مداد طراحی، مداد کنته، محو کن، پاک کن و تراش. این به این معنی است که شما حتی اگر فقط این موارد را تهیه کنید نیز می توانید کار طراحی چهره را آغاز کنید.

برای خرید لوازم سیاه قلم با بهترین کیفیت و بهترین برند لوازم سیاه قلم به فروشگاه هنری هنرکده سینا مراجعه کنید.

وسایل مورد نیاز نقاشی با آبرنگ

برای شروع این تکنیک نقاشی بهتر است اطلاعاتی در مورد کاغذ ، رنگ ها و ابزارهای مورد نیاز در بازار لوازم التحریر کسب کنید. همانطور که می دانید نقاشی با آبرنگ علاقه مندان زیادی دارد و یکی از هیجان انگیزترین تکنیک های نقاشی می باشد. چون رنگ به میل خودش حرکت می کند ، این نوع نقاشی چالش طلب است و همچنین نیاز به لوازم نقاشی ساده ای برای شروع کار دارد.

لوازم مورد نیاز نقاشی آبرنگ شامل رنگ ، قلمو، پالت، کاغذ، ظرف آب و پارچه می باشد. آبرنگ اصلی ترین ابزار این تکنیک است که مخلوطی از پودرهای رنگی و مواد صمغی می باشد. آبرنگ با توجه به نوع کاربردش به سه دسته تقسیم می شود:

  • آبرنگ خشک
  • آبرنگ مرطوب
  • آبرنگ مایع

لوازم مورد نیاز نقاشی رنگ روغن

اگر علاقه مند به نقاشی روی بوم با رنگ روغن هستید، وسایلی همچون قلمو های مختلف، بوم نقاشی، کاردک، پالت، روغن بزرک، خشک کن و رنگ های اصلی و پایه را نیاز دارید.

لیست لوازم نقاشی

در ادامه به چند نمونه از ابزار نقاشی که شما برای تکنیک های مختلف به آن نیاز دارید اشاره شده است.

در فروشگاه هنری هنرکده سینا شما می توانید هر آنچه را که برای کار هنری خود نیاز دارید خرید کنید.

مداد پاستل-لوازم نقاشی هنرکده سینا

مداد پاستلی

مدادهای پاستلی از نواری از پاستل سخت تهیه شده اند اما بسیار ظریف هستند. به همین دلیل باید دقت کنید و از پرتاب و انداختن آنها خودداری کنید، زیرا نوار رنگدانه نرم به راحتی می شکند.از مدادهای پاستلی جهت کار دقیق روی خط و همچنین سایه زنی استفاده می کنند، چون که غیر مومی هستند و می توانند به خوبی مخلوط شوند.

نحوه کار با این مدادها بسیار آسان می باشد و در طیف گسترده ای از رنگ ها در بازار موجود است.پاستل علاوه بر این که یکی از لوازم نقاشی است ، برای طراحی سریع نیز مناسب است، مخصوصا زمانی که روی کاغذ رنگی استفاده می شوند بسیار کارآمد هستند.

مداد رنگی

یکی از شناخته شده ترین لوازم نقاشی ، مدادرنگی ها هستند. این مداد ها به همان روشی ساخته می شوند که مدادهای گرافیتی ساخته شده اند. رنگدانه با پرکننده رس و چسب مخلوط می گردد. موم اضافه می شود تا به عنوان روان کننده عمل کند و به لیز خوردن مداد روی کاغذ کمک کند.

مدادرنگی ها قابلیت هایی دارند که در زیر به چند مورد اشاره شده است:

  • در رنگ ها و اشکال مختلف از جمله استاندارد ، محلول در آب و سرب ضخیم و نازک در بازار موجود هستند و از نظر کیفیت و نرمی متفاوت می باشند.
  • بعضی از مدادهای رنگی خطوط واضح و مشخصی ایجاد می کنند، در صورتی که برخی دیگر نرم تر می باشند و می توان آنها را راحت تر مخلوط کرد.
  • رنگ های لایه بندی سایه های مختلفی ایجاد می کنند و با استفاده از همان گروه از رنگ ها در توالی های مختلف می توان به نتایج غیر منتظره دست یافت. بنابراین ارزش دارد که آزمایش کنید تا بهترین ترتیب برای یک سایه خاص را دریابید.

مداد رنگی-لوازم نقاشی هنرکده سینا

 کاردک نقاشی

کاردک یکی از لوازم نقاشی است که اهمیت زیادی به آن نمی دهند، اما این کاردک ها که برش دهنده نیز به آن می گویند، انواع مختلفی دارند که نشان از کارآمدی و تاثیرگذاری آنها در محصول نهایی است. برای موارد مختلفی همچون تیز کردن مداد با لوله های چوبی ، گچ های Conté و چوب های کاره انتخاب خوبی است.

کاردک نقاشی این امکان را فراهم میکند که نقطه محیط خود را متناسب با نوع کاری که انجام می دهید، از قبیل طولانی ، کوتاه یا زاویه دار شکل دهید. علاوه بر این برای برش لبه های کثیف پاک کن ها بسیار عالی هستند.

قلمو

قلم موی تخت یک انتخاب مناسب برای شروع کار است. علاوه بر قلموهای تخت، قلم موی بادبزنی و زبان گربه ای هم برای نقاشی شما بسیار مفید خواهد بود. از این قلم مو ها می توان جهت مخلوط کردن رنگ، کشیدن بوته ها، چمن، شاخ و برگ درختان و هایلایت استفده کرد.

در فروشگاه آنلاین هنرکده سینا شما می توانید انواع قلم موها را مشاهده  و در صورت نیاز خرید کنید. این فروشگاه مجموعه ای کامل و بی نظیر از لوازم هنری را دارد.

رنگ روغن-لوازم نقاشی هنرکده سینا

رنگ روغن

در ابتدای کار نیازی نیست که یک پک گران قیمت خریداری کنید. برندهای مختلفی از رنگ روغن در سایت ما و همچنین بازار موجود است. شما می توانید با مشورت استاد خود، در ابتدای کار از یک رنگ روغن با قیمت مناسب استفاده کنید.بعد از اینکه کمی مهارت در نقاشی رنگ روغن کسب کردید به سمت برندهای شناخته شده بروید. همانطور که می دانید کیفیت لوازم نقاشی تاثیر زیادی در خروجی کار شما خواهد داشت.

انواع رنگ روغنی:

رنگ های روغنی در بازار ایران در سه نوع مات، نیمه براق و براق موجود می باشد. می توانید از این نوع رنگ ها برای استفاده در بسیاری از سطوح مانند اتاق استفاده کنید. زیرا در صورت نیاز به نظافت و شستشو می توانید فقط آن را تمیز کنید و نیازی به صرف هزینه اضافی برای رنگ آمیزی مجدد ندارید.

رنگ روغنی مات:

عموما از رنگ روغنی مات برای رنگ آمیزی سطوحی استفاده می شود که نمی خواهیم جزئیات (عیوب) آن سطح به خوبی دیده شود یا می خواهید جلوه ای خاص و منحصر به فرد را به سطحی که می خواهید ایجاد کنید. رنگ مسطح مات خشن تر از رنگ براق و نیمه براق است و بدیهی است در برابر تماس منظم و تمیز کردن مداوم سطح مقاومت کمتری دارد.اما این باعث نمی شود که این نوع رنگ را با سایر انواع زیبایی مقایسه کنیم! رنگ روغن مات واقعا زیباست!!

همانطور که گفته شد، می توانید از این نوع رنگ برای سطوحی استفاده کنید که دارای امواج هستند و نمی خواهید این امواج روی سقف یا دیوار شما ظاهر شود.

ویژگی های رنگ روغنی مات

  • رنگ روغنی مات ماندگاری کمتری دارد.
  • این رنگ ظاهری زیبا و دلنشین دارد و محیط را زیبا می کند.
  • این رنگ به سرعت کثیفی را جذب می کند.
  • جدا کردن آن دشوار است و می تواند به رنگ آسیب برساند.
  • پوشش دهی خوبی دارد و رنگ های متنوعی دارد.
  • نور را کمتر منعکس نمی کند.
  • در مقایسه با رنگ براق و رنگ نیمه براق، شستشوی کمتری دارد.
  • وزن بیشتر ولی قیمت پایین تری دارد.

لوازم نقاشی- رنگ روغنرنگ روغنی براق:

این رنگ، براق تر از رنگ مات و این نوع رنگ براق تر از نیمه براق است. نقاشان رنگ روغنی براق را به رنگ آلکیدی براق نیز می شناسند. رزین آلکیدی که در این رنگ مخلوط می شود از ترکیب اسید و الکل ساخته شده است. اسید موجود در رنگ باعث انعطاف پذیری آن می شود.

رنگ براق که از شفافیت و براقیت بالاتری برخوردار است برای رنگ آمیزی فلزاتی مانند نرده، فرفورژه، در و پنجره و … استفاده می شود. همچنین برای رنگ آمیزی درب و پنجره های چوبی استفاده می شود.رنگ روغن براق بر خلاف رنگ روغنی مات جزئیات (عیوب) را نشان می دهد. قبل از استفاده از رنگ روغنی براق، باید از سطح کار خود مطمئن شوید! صاف زیرا این رنگ موج را در دیوار نشان خواهد داد. این محصول بادوام بوده و به راحتی تمیز می شود.

رنگ روغنی براق در محیط هایی مانند حمام و آشپزخانه استفاده می شود و برای رنگ آمیزی درب و پنجره های فلزی و چوبی استفاده می شود. برای دیوارها توصیه نمی شود. چون سریع دل را می زند و نور را به خوبی به چشمان شما منعکس می کند و باعث می شود شما از این رنگ زده شوید.

ویژگی های رنگ روغنی براق

  • ماندگاری بالایی دارد.
  • گرد و خاک کمتر در آن می ماند.
  • درخشش خیره کننده ای دارد.
  • نور را منعکس می کند.
  • تمیز کردن آن راحت تر از خاک است.
  • پوشش دهی خوبی دارد و رنگ های متنوعی دارد.
  • قابل شستشو است.
  • قیمت آن نسبت به رنگ روغنی مات و نیمه براق گرانتر است.
  • وزن آن نسبتاً کمتر از سایر رنگهای روغنی است.

رنگ روغنی نیمه براق:

اگر مشخصات رنگ های براق و مات را مطالعه کرده باشید متوجه شده اید که این دو رنگ نسبت به یکدیگر تفاوت ها و مزیت هایی دارند. رنگ روغنی نیمه براق این تفاوت ها را حل کرده است.به همین دلیل این نوع رنگ یکی از بهترین انتخاب ها برای رنگ آمیزی خانه است. زیرا مانند رنگ براق موجی از خود نشان نمی دهد و برخلاف رنگ مات قابلیت شستشوی خوبی دارد.

رنگ روشن نیمه براق بهترین انتخاب برای رنگ آمیزی دیوارها و پنجره های منزل شما می باشد. این رنگ ترکیبی از رنگ براق و مات است.می توانید رنگ های براق و مات را نیز تهیه کنید و سپس با ترکیب هر یک از اجزای این رنگ ها رنگ روغنی نیمه براق مورد نظر خود را که به براق یا نیمه مات نزدیکتر است بسازید.

رنگ نیمه براق موج های روی دیوار را نشان نمی دهد و به اندازه ای براق است که دیوار رنگ شده را زیبا جلوه دهد. اگر دوست ندارید دیوار شما نور را منعکس کند و می خواهید از سادگی دیوار لذت ببرید، بهتر است نوع مات آن را انتخاب کنید.

پالت نقاشی رنگ روغن

پالت نقاشی رنگ روغن یک وسیله است که به اشکال مختلف از جمله بیضی شکل، صاف و یا یک تخته چوبی می باشد. این پالت یک حفره برای جای شست و گرفتن آن دارد.اگر انتخاب شما یک پالت چوبی است باید از چند هفته قبل آن را با روغن بزرک چرب کنید و بعد رنگ را روی آن بزنید تا رنگ ها جذب چوب نشوند.

گزینه های دیگری نیز برای پالت ها وجود دارد که پالت کاغذی، سینی لعاب دار و یا شیشه از این موارد هستند.

پالت نقاشی-لوازم نقاشی هنرکده سینا

سه پایه

وقتی قصد دارید روی یک بوم نقاشی بکشید، انتخاب یک پایه سفت و سخت برای نگه داشتن بوم مهم است. استفاده از  سه پایه نگهدارنده بوم باعث می شود تا هم با بالاترین تعادل بوم را حفظ کند و همچنین مانع از لغزش و سقوط آن شود و هم نقاشی کشیدن را برای شما راحت و خوشایند کند.

انواع سه پایه بوم

دسه بندی سه پایه بوم بر اساس نوع جنس آن عبارتند از:

  • سه پایه بوم فلزی: از آلیاژ فلزی همچون آهن یا فولاد تولید می شود و دارای استحکام بیشتری نسبت به بقیه سه پایه‌ها می باشد.
  • سه پایه بوم چوبی:از انواع چوب ساخته می شود.این سه پایه ها وزن سبکی دارند و برای حمل و نقل مناسب هستند.
  • سه پایه بوم آلیاژی: این نوع سه پایه‌ها از ترکیبات آلیاژی جدیدی استفاده می‌کنند که علاوه بر استحکام بالا، وزن سبکتری داشته باشند.
  • سه پایه بوم آلومینیومی: از جنس آلومینیومی و ترکیبات مانند آن ساخته شده‌اند.

توجه داشته باشید علاوه بر دسته بندی نوع جنس، سه پایه ها دارای مدل‌هایی دیگری نیز هستند که عبارتند از سه پایه بوم تاشو، سه پایه رومیزی ، سه پایه‌ها با ارتفاع مختلف و…

مداد سیاه

مداد سیاه یکی از لوازم نقاشی ضروری است که انواع متفاوتی دارد و فقط به مداد HB که در دوران مدرسه استفاده می کردیم، ختم نمی‌شود.بهترین مدادهای طراحی از نظر سختی نوک از B12 که نرم‌ترین و تیره‌ ترین نوک را دارد تا H2 که سخت‌ ترین و کم‌ رنگ‌ ترین نوک را دارد، تقسیم می‌شوند.

گواش

گواش خمیر رنگینی است که از پودر رنگ، چسب و آب تهیه می‌ گردد و بر خلاف آبرنگ دارای رنگی مات می باشد. گواش هم مانند آبرنگ در آب رقیق می شود و در رنگ‌های مختلف، در شیشه یا لوله‌های فلزی وجود دارد.

تفاوت گواش و آبرنگ

  • گواش دارای محتویات رنگدانه ای بساری است که به همین دلیل ذرات آن نسبت به ذرات آبرنگ بزرگ تر می باشدبه همین دلیل باعث تیرگی و ماتی آن در مقابل با آبرنگ می شود.
  • ضخامت، صاف و پوستر مانندی این ابزار، آن را به یک ابزار همه کاره تبدیل می کند که برای تصویرگری ، هنرهای زیبا و حروف نویسی عالی است.

سوالات متداول

می توان واتر براش را به جای قلم مو استفاده کرد؟

واتر براش جایگزینی برای قلم مو نیست و نمیتوان در صورت استفاده از آن قلم مو را کنار گذاشت. این وسیله می تواند به عنوان یک وسیله کمکی در کنار قلم مو استفاده شود.

از کجا می توانم برندهای خوب لوازم نقاشی را خریداری کنم؟

در سایت هنرکده سینا انواع لوازم نقاشی مورد نیاز در انواع برندها موجود است. شما می توانید با مراجعه به این سایت، دسته محصول موردنظر خود را انتخاب و برند موردنظرتان را خریداری کنید.

بودجه اولیه برای خرید وسایل نقاشی چه میزان است؟

نقاشی سبک های گوناگونی دارد و با انتخاب هر سبک وسایل موردنیاز شما نیز متغیر خواهد بود. علاوه بر این کیفیت ها و برندهای مختلفی از هر محصول در بازار موجود است که شما می توانید با توجه به بودجه و نیازتان آن ها را خریداری کنید.
در نتیجه نمی توان حدود قیمتی را برای این مورد اعلام کرد. شما می توانید با فروشگاه هنرکده سینا تماس بگیرید و بودجه و وسایل موردنظرتان را اعلام کنید. همکاران ما شما را برای خرید بهترین محصولات راهنمایی می کنند.