مقالات

راهنمایی کامل خرید لوازم نقاشی رنگ روغن

لوازم نقاشی رنگ روغن

نقاشی رنگ روغن به عنوان یکی از زیباترین و محبوب ترین سبک های نقاشی به شمار می آید. از زمان پیدایش این سبک نقاشی، شاهد خلق آثاری شگفت انگیز بوده ایم. تاریخ این سبک را به 650 میلادی و زمانی که در غارها نقاشی کشیده می شده است نسبت داده اند.

هنرجویانی که در سبک نقاشی رنگ روغن فعالیت می کنند با این که این نقاشی را جز جذاب ترین سبک ها می شناسند، اما همیشه دغدغه انتخاب لوازم نقاشی مناسب را داشته اند. پیدا کردن یک برند و یا نوع خوب و مناسب وسایل موارد نیاز ، یکی از شروط داشتن اثری زیبا و ماندگار است.

ممکن است شما یکی از اشخاصی باشید که می خواهید این سبک را شروع کنید و نمی دانید چه وسایلی خریداری کنید، این مقاله به شما نیز کمک میکند که با وسایل مورد نیاز خود آشنا شوید. هرچند بهتر است که لیست خرید شما توسط استاد شما و با توجه به سطح شما مشخص گردد.

چه شخصی هستید که می خواهید نقاشی با رنگ روغن را شروع کنید و چه شخصی هستید که در این سبک یک حرفه ای محسوب می شوید، می توانید جهت بررسی و خرید وسایل خود به سایت هنرکده سینا مراجعه کنید.

در سایت هنرکده سینا تمام محصولات مورد نیاز شما در انواع برندها و قیمت ها موجود است و شما می توانید هرآنچه را که می خواهید خریداری کنید.

لیست وسایل مورد نیاز نقاشی با رنگ روغن

کاردک نقاشی

برای ترکیب کردن رنگ های روی پالت و همچنین برداشتن رنگ از روی آن از کاردک استفاده می شود. کاردک ها در انواع فلزی، چوبی و پلاستیکی در بازار موجود است. همچنین اندازه های متفاوتی از کاردک ها وجود دارند.

دسته کاردک ها نیز به شکل ها گوناگونی هستند که هر کدام ویژگی خاص خود را دارند. دسته های زاویه دار این امکان را فراهم میکنند که مفصل های انگشت هنرمند با سطح رنگ ها برخورد نکند.

رنگ روغن

مشخص است که مهم ترین وسیله مورد نیاز برای نقاشی با رنگ روغن، رنگ روغن است. رنگ روغن انواع مختلفی دارد از جمله:

رنگ روغن وستا

رنگ روغن وینزور

رنگ روغن رویال

رنگ روغن ریوز

و…

شما برای استفاده از رنگ روغن مناسب از استاد خود مشورت بگیرید.

قلمو

برای شروع کار از قلم موی تخت استفاده می شود که در سایزهای مختلف در بازار موجود است. قلم موها انواع دیگری از جمله مدل های بادبزنی و زبان گربه ای نیز دارند که شما می توانید از انها نیز در صورت صلاح دید استادتان استفاده کنید.

از قلم مو جهت مخلوط کردن رنگ، کشیدن بوته ها، چمن، شاخ و برگ درختان و هایلایت استفاده می شود. در دسته قلم موهای سایت هنرکده سینا می توانید انواع قلم موها را مشاهده کنید.

روغن بزرک

روغن بزرک که برای نقاشی رنگ روغن استفاده می شود یک ماده است به صورت مایع و روغنی که رنگ آن متمایل به زرد است و بویی مخصوص دارد. کسانی که در نقاشی با رنگ روغن حرفه ای هستند با انواع روغن برزک به خوبی آشنا هستند و برای استفاده، آن را با مقدار مشخصی از تربانتین یا ورنی نقاشی ترکیب می کنند.

روغن بزرک از دانه های کتان که یک گیاه است تولید می شود. اگر این روغن را در مجاورت هوا قرار دهید، بخار نمی شود و با اکسیژن هوا ترکیب شده و به صورت ژله ای در می آید. از روغن بزرک به جز نقاشی رنگ روغن جهت ساخت ژل های دارویی و امگا-3 نیز استفاده می شود.  در نقاشی رنگ روغن پودر رنگ را با این روغن مخلوط می کنند و از آن رنگ های روغن درست می کنند.

پالت نقاشی

یکی از وسایلی که برای همه شناخته شده است و هنرمندان این سبک را عمدتا با آن تصور میکنیم، پالت رنگ است. از پالت رنگ برای ترکیب کردن و یا رقیق کردن رنگ ها استفاده می شود. شکل های مختلفی از آن در بازار موجود است از جمله، شکل های بیضی و مستطیلی. پالت رنگ یک حفره دارد که از آن برای راحت قرار گرفتن دست استفاه می شود و به آن شستی می گویند.

در رنگ روغن بیشتر از پالت های مسطح استفاده می شود و مدل های خانه دار آن بیشتر برای سبک های دیگر همچون آبرنگ، گواش و … استفاده می ود.

بوم نقاشی

برای نقاشی با رنگ روغن از سطحی به نام بوم نقاشی استفاده می شود. بوم یک پارچه است که روی قابی چوبی قرار گرفته است. برای قرار گرفتن پارچه روی قاب از منگنه استفاده می شود. از بوم نقاشی علاوه بر استفاده در سبک نقاشی رنگ روغن در سبک های دیگر نیز استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *